Sunday 7 June 2015

U9 Role of advertising agencies. Choices of media in a campaign.

U9 Role of advertising agencies. Choices of media in a campaign.
P3 P4 M2
In this assignment i will give an example of a successful campaign, then explain the role of advertising agencies in the development of a successful promotional campaign. I will also explain the advantages and disadvantages of using professional agencies in ensuring promotional success and explain the reasons behind the choice of media in a successful promotional campaign. 
McDonald is well known company in the world, their product is fast food, such as burger and chips. They are all cheap to make and easy to eat.  
A campaign is a advertisement messages that share a single idea and make up an integrated marketing communication.  Campaigns not only drive footfall to stores, but also help to increase brand loyalty and engagement. 
McDonald`s had lots brilliant digital marketing campaigns here is an example:
The Ask McDonald`s YouTube campaign
There were lots of concerned about the quality and traceability of McDonald`s food from the public. So McDonald`s Canada wanted to make sure that costumer were informed. So they offered to answer questions form the public about their food.
They set up a YouTube channel to showcase video responses to some of the questions. There are over 20,000 question were asked. 
Here is a YouTube video involved in this campaign, it is called “how McDonald`s Canada Makes their World Famous fries ”
The choice of media in a public relations campaign is very important. There are many different way to publish  the campaign such as TV, video, posters, leaflets, radio, social media and advertising agencies.
For this McDonald`s campaign, the have used two types of media in order to publish their campaign: social media and video.
YouTube is not just a website that people go on and watch or post video anymore, as people can leave comments under, it created a community within the social norm.
Now a days, social media has become a very popular way for business to do advertising. There are number of real benefits to getting involved with social media. Using social media is much cheaper than traditional advertising and promotional activities. Doing campaign in social media, the business can instantly respond feedback which can improved customer service and increased loyalty and advocacy from the customers the company connected with. It also increase the visibility of the brand and grab the attention of potential  customers.

Video creates a more personal interaction between a business and its customers. It is important for a business to understand the effectiveness of video advertising, as because of the combines sight, sound and motion attributes can be show and the high impact of message toward a large amount of audience. 
YouTube is growing exponentially with  over 1 billion people visit videos on YouTube each mouth globally and 100 hours of video are uploaded every 60 seconds to YouTube.  Lots of people now a days do not watch TV regularly as it replacing it with the internet.  And YouTube can be watch anytime and anywhere. Watching videos on the network  such as Wi Fi, 3G and other technologies which can access internet able people to watch from anywhere and YouTube is available 24 hours a day, seven days a week, always online. Once the video been watch, it can viewed repeatedly and saved as a favorite video.
Advertising agencies is a service based on business strategy to creating, planning and handling advertising for its clients. Advertising agencies develop a campaign that appeals to customers with the best creative tactics to convey messages and achieve the campaign objectives. It could be anything such as events, presentations, handouts, website, posters or stickers.
Advertising agencies specialize in their receptive field, they have specific people with good skill such as writer, artist, media and analyst. Their roles is to  creating an advertise basis on the information gathered about the product.
As an advertising agencies is the specialist, therefore  they  are experience in working in divers set of marketing field. When coming to doing research on the company and the product and reactions of the customers, they will be able to do this excellently. 
Advertising agencies also help to planning such as what type of media should the business use, when and where, the cost and how long will take.  As people in advertising agencies are specialized in particular domain, they can analysis the feedback from client and customers in order to decide further line of action. 
Reference for advertising agencies http://www.managementstudyguide.com/advertising-agencies.htm 
Some of the business may not have the team for developing creative advertising campaigns, as an advertising agencies specialize in their receptive field, they have specific people with good skill and knowledge, they will have brilliant witters, artists and creative thinker who can craft the messages in a way to grab people`s attention. This is one of the advantage of using professional agencies. 
Another advantage for advertising agencies is the wealth of industry contacts and relationship from which to pull when putting the advertising campaign into action. The media will afforded decent price to advertising agencies which an individual business cannot get. This can save a lot of money.
Advertising agencies can save the business  money and create a nice campaign, but there are also disadvantages about it.
For example, the lack of firsthand knowledge which is mean advertising agency may not understand the firm`s vision. Although  the advertising agencies will do research and investigate the business. But they are not the expert for other business industry. It is important to let the advertising agencies understand the company`s objectives and communicate the advertising strategy, so that both parties think along the same way.
Another advantageous of advertising agencies is time consuming. There are steps for marketing process, therefore the company advertising planning might need certain time to be complete. In some case, when things out of the control. For example, the agencies may not fully understand the product value as well as the company, the misunderstanding will take time to communicate. 
Reference for  advertising agencies advantages and disadvantages:
Although advertising agencies are highly specialized in creating advertisements for traditional media as well as emerging technology, but it is important to consider the both advantages and disadvantages when hire advertising agencies. Advertising agencies can benefit any size of business,  as long as the business keep in mind the best way to use the agency and to use advertising.

3 comments:

  1. Thanks for sharing the wonderful articles with us. Enjoyed reading interesting information from this blog.
    Advertising Agency in Indore

    ReplyDelete
  2. Nice blog and absolutely outstanding. You can do something much better but i still say this perfect.Keep trying for the best. Polus Media advertise platform

    ReplyDelete

  3. For the last few years, we have seen Pakistan is developing itself in the field of Digital Marketing. It’s taking a part in creating great advancement and marketing strategies. Most people rely on the internet and its daily usage, therefore many marketing agencies in Pakistan have found a way to promote their online business in Pakistan ​and grab the client’s attention

    ReplyDelete