Sunday 7 June 2015

Unit 9 Design promotional campaign

Unit 9 Design promotional campaign 
M3 D2
In this assignment I will providing a rationale for a promotional campaign and evaluate why McDonald`s campaign was successful.
There are  many reason of a successful campaign, such as room for action, good communication between both parties and create a reaction and compulsion.
McDonald is well known company in the world, their product is fast food, such as burger and chips. They are all cheap to make and easy to eat.  McDonald`s had lots brilliant digital marketing campaigns here is an example, its call The Ask McDonald`s YouTube campaignThere were lots of concerned about the quality and traceability of McDonald`s food from the public. So McDonald`s Canada wanted to make sure that costumer were informed. So they offered to answer questions form the public about their food.
It is important for a campaign to have room of action to customers.  Even if a simple share button for YouTube. As internet social media is so popular now day, people can spread the campaign to the word with a simple share button. YouTube is growing exponentially with  over 1 billion people visit videos on YouTube each mouth globally and 100 hours of video are uploaded every 60 seconds to YouTube, therefore it had a directly  impact of why The Ask  McDonald`s YouTube campaign was so successful. 
Communication is also important in order to create a successful campaign. Campaign with good communication toward customer, the business can instantly respond feedback which can improved customer service and increased loyalty and advocacy from the customers the company connected with. It also increase the visibility of the brand and grab the attention of potential  customers. YouTube is not just a website that people go on and watch or post video anymore, as people can leave comments under, it created a community within the social norm, therefore it also lead to the reason why The Ask McDonald`s YouTube campaign was so successful.
The business should consider how to make people create an epiphany when they saw the campaign. An idea that creates a spark, clicks with the customer and compels them to share it.  Many people when they read the newspaper, that only read the headline rather than the article, therefore to get peoples reaction, grab peoples attention in order to make people remember the campaign is important.  Although its short term, but it capture the audiences imaginations and increase chances of vitality and recall. 
Reference for the information above:http://www.cygnismedia.com/blog/effective-promotional-campaign/ 
The success of social media has a strong relationship with successful campaign. Many campaigns like to follow their gut instincts and seize opportunities which can lead to danger and doing lots of things but without getting anywhere. For a campaign, firstly need to analysis every research they have done, then make a plan which show the clear goals in order to make it in action. If the company make the action have impact toward customers, then it is mean the campaign is successful. 

No comments:

Post a Comment