Sunday 7 June 2015

Unit 10 Market research in business

Unit 10 Market research in business 
M1, D1
In this assignment I will explain how different market research methods are appropriate to assist different marketing situations by discuss primary research and secondary research, I will also evaluate the market research method.
There are two types of market research mouthed primary research and secondary research.
Primary research is the researcher collects information first hand, methods such as interviews, questionnaires and experiments. The business will gather quantitative or qualitative information from it. 
Primary research is first hand research; therefore the business can carefully choose the method to make the information as reliable as possible. Primary data is always up to day and brand new. 
Different method of market research is better in certain situations then other methods for example, questionnaires. Questionnaires is practical, it can be carried out by the researcher which is mean there will be less affect to the validity and reliability. When come to the situation of large target market, questionnaires apply because of the amounts of information can be collected from a large number of people in a short period of time.
But there are also lots of disadvantages for questionnaires. For example, people may read the question and understand it differently which can directly affect the result. And the lacks of validity, people maybe not really thinking the full context about the situation when they doing then questionnaire.
Another example for different market research methods is appropriate to assist different marketing situations for primary research is interview. 
When organization wants to find out detail of certain product or service within a specific target audience, interview applies. In an interview, the interviewer has all the control, which is mean there will be more focus on keeping on track to finding out the information. Interview also development of relationship between business and customers, it increases the level of understanding between the parties. And interview also very flexible.
Personally I think the main problem of interview is time consuming.  Preparation for the interview, taking interviews and interpretation of the responses will need a lot of time to make them happen.  And in general, interview is quite expensive. 
For primary research overall, there are lots of disadvantages of primary research, for example some of the primary research such as interviewing can be time consuming and questionnaire might cost lots of money. If the researcher does not give informed consent, the research may be unethical, for example join the interview some question might be personal and make customer uncomfortable. In primary research, the end result could have bias, because of the researcher`s own values effect the process or the data.
Secondary research is when the organisation takes advantages of research done by others. Methods such as official statistics, internet, and media and newspapers .The organisation gather the data together and analyse but the organisation do not generate the data.  
Secondary data help the organisation to compare the figure with competitor. It can compare past and present and the organisation do not need to worry about informed consent.  Secondary research is a quick and easy way to collect the information organisation need. But on the other hand secondary data may not be valid or reliable, the information stuck with the way the research was originally done and information could be biased.  The researcher`s values will not influence the secondary data but it might influence the choice of sources and the way of analyse the data.
Different method of market research is better in certain situations then other methods, but this mainly apply in primary research, because personally I think secondary research is suitable for all kind of market. 
When an organisation doing market research, primary data should be taken in consideration first as because it’s more reliable.  Secondary data is to support and to help analysis primary data, therefore for business to evaluate which market research methods are appropriate to assist different marketing situations, the organisation should be mainly focus on primary research. 

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